FORMACIÓ DE PARES

ELS VALORS DELS CONTES.
L’activitat de contar un conte, de compartir-lo, de llegir-lo, permet treballar molts aspectes del desenvolupament personal.
- Aspectes emotius o afectius: vincle amb qui comparteix el temps i l’acció
- Estructuració mental per a la comprensió de l’entorn (posar ritme i paraules)
- Aspectes lingüístics: lèxic, gramàtica.
- Aspectes fisiològics i psicològics: atenció, audició, memorització, expressió.
- Adquisició de referents socials.
- Tranquil·litat de les coses sabudes.


COM TRIAR UN CONTE: criteris de selecció per a cada edat.

Aspectes a tenir en compte a l’hora de seleccionar un conte per als nostres nens

- Les imatges
- El llenguatge
- El contingut

Alguns exemples de la producció editorial més recent.


ALGUNES MANERES D'EXPLICAR CONTES
conte-teatre, conte-lectura, conte-participatiu.... (per a adults i infants de 1-3 anys) - NPL

La manera d’explicar un conte depèn del públic, del moment, del lloc, de la nostra inspiració... però és important explicar-los de diferents maneres, ja que així enriquim el ventall d’atenció del nen.

L'APRENENTATGE DE LA LECTO-ESCRIPTURA COMENÇA AMB LA PARLA I L'OÏDA.
El llenguatge és l’eina bàsica del desenvolupament humà, tant a nivell social, com afectiu, com intel·lectual.... i l’aprenentatge del llenguatge comença des el primer dia de vida. És a partir d’escoltar que els nens aprenen a parlar i inicien així el procés de domini d’aquesta eina. Per això és important parlar amb els nens, i parlar-los de la manera adequada.


LA BIBLIOTECA DE CASA. INICI AL CONTROL DE LA INFORMACIÓ
Proposta d'activitat familiar.
Com organitzar, seleccionar, col.leccionar i compartir les diferents informacions que arriben a una casa. (Els diaris, les revistes, els llibres, els catàlegs, les notes, les cartes, la informació oral, la informació mass media, l'agenda...)